Top 1000 Aller Tilburgers

De "Top 1000 Aller Tilburgers" is een initiatief van Tilburgers.nl dat voor het eerst werd georganiseerd in 2011, in samenwerking met Radio Magnifique (nu Omroep Tilburg). Sindsdien is de Top 1000 Aller Tilburgers een jaarlijks evenement op Oudejaarsdag. Het doel is dat Tilburgers en Tilburgse organisaties samen dit initiatief dragen en samen van ons allemaal maken.

Aan het eind van het jaar worden digitaal en op papier Top-3 lijstjes van favoriete muziek ingezameld onder Tilburgers. De muziekkeuze is geheel vrij en mag van alle stijlen en alle windstreken zijn. Van deze Top-3 lijstjes maakt de redactie van Tilburgers.nl een Top 1000: de Top 1000 Aller Tilburgers.

Op 31 december, Oudejaarsdag, worden de bovenste 100 nummers van de Top 1000 live gedraaid en uitgezonden op de radio. De laatste twee edities vond dit evenement plaats in Kim's Kroeg en nam PortAgora Centrum voor Europese Samenwerking de organisatie op zich. Tal van artiesten en vertegenwoordigers van Tilburgse organisaties en burgerinitiatieven, als ook vele vrijwilligers droegen dit evenement samen.

Het doel is, dat in de komende jaren steeds meer mensen en organisaties zich aansluiten, zodat de Top 1000 Aller Tilburgers een jaarlijks eindejaarsfeest wordt van alle Tilburgers. ...meer op Tilburgers.nl.  De laatste top 1000 aller Tilburgers is in 2018 gehouden.