Politicus van het Jaar

In 2016 organiseerde Tilburgers.nl voor de eerste keer de verkiezing van de Tilburgse Politicus van het Jaar.

In september, bij het begin van het nieuwe politieke seizoen, stelde de redactie een lijst samen van alle raadsleden, commissieleden en wethouders die op dat moment op het Tilburgse politieke toneel actief waren. Alle lezers van Tilburgers.nl kregen vervolgens de gelegenheid om hun stem uit te brengen. Zij kozen maximaal vijf mensen die indruk hebben gemaakt en één persoon waarvan zij vinden dat hij of zij de titel 'Tilburgs Politicus van het Jaar' verdient. Tot slot konden de kiezers ook een motivatie meegeven, waarmee zij hun kandidaat een extra punt gaven.

Op 10 november 2016, aan het eind van de gemeenteraadsvergadering over de Begroting voor 2017, hebben we de eerste Politicus van het Jaar bekend gemaakt en een prijs uitgereikt: de Gouden Schietspoel en een juryrapport die we hebben samengesteld uit de motivaties van de stemmers.

Gezien de vele positieve reacties voor dit initiatief zal deze verkiezing een jaarlijks terugkerend evenement worden.

Winnaar 2016: Marti de Brouwer - raadslid voor het CDA.

Winnaar 2017: Hans Smolders - raadslid voor de LST

Meer lezen over de Tilburgse Politicus van het Jaar.