Tilburgers.nl gaat verder onder Stichting Onafhankelijke Media

P1270974De onafhankelijke nieuws website Tilburgers.nl is in 2007 opgericht en heeft sindsdien een gestage groei doorgemaakt naar 2.000 lezers per dag. De vaste redactie: Roland Samuels (hoofdredactie), John Geerts (fotoredactie) en Paula Anguita (eindredactie), wordt tegenwoordig aangevuld met 10 à 15 schrijvers, fotografen en tekenaars die allen op vrijwillige en onbetaalde basis een bijdrage leveren.

Door deze groei in het aantal vrijwillige bijdragers ontstond de behoefte om Tilburgers.nl onder te brengen in een stichting.

In oktober 2014, tijdens de Beursvloer die jaarlijks wordt georganiseerd door ContourdeTwern en waar bedrijven en organisaties diensten en wederdiensten met elkaar afspreken, werd notaris Robin Janssen van kantoor Daamen Notarissen in Tilburg bereid gevonden om geheel kosteloos de akte te passeren en op 29 december 2014 werd Stichting Onafhankelijke Media opgericht.

Deze stichting zal niet alleen Tilburgers.nl en de Top 1000 Aller Tilburgers beheren en faciliteren, maar ook ruimte bieden aan andere media-publicaties die dezelfde doelstelling delen: het stimuleren en versterken van onafhankelijke en integere media.

SOM-logo-630px